dinsdag 27 januari 2015

Erg blij mee

Ik heb in het verleden geregeld gemopperd over het feit dat ons kleine landje zoveel natuurverenigingen moet hebben.
Daarmee bedoel ik niet IVN of lokale werkgroepen, meer de grote spelers.

Maar zojuist zag ik bij Nieuwsuur eens echt goed nieuws. De Postcode Loterij heeft een bak geld weggegeven om bij het Haringvliet wat leuks te gaan doen.
Het leukste vind ik dan ook dat diverse instellingen nu ook samen gaan werken.

Als het gaat worden zoals ze daar vertelden, dan kunnen er sluizen open en zo weer dieren naar binnen zwemmen zonder de snuit of bek tegen de sluis te stoten.
Er komen kreken, schorren, meer broedruimte voor sterns, iets van een tunnel en een koepel waar jij de sterns kan bekijken maar zij jou niet.

Dolfijnen, bruinvissen ( wat ik overigens ook dolfijnen noem) het klinkt geweldig!

Als Randstedeling is het helemaal fijn, hup naar Rotterdam en met een elektrisch veer naar het stukje "teruggegeven" natuur.
Kan haast niet wachten, al moet dat nog wel een paar jaartjes.

Ze starten in 2018, maar leer mij moeder natuur kennen, ze windt het om haar pink!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten