maandag 19 januari 2015

Le grand depart

Op 4 juli begint het weer, mijn jaarlijkse ergernis op de radio, De Tour.
Ik heb niets met dat gefiets, en dan geregeld een winnaar die achteraf dan niet heeft gewonnen omdat ie beter aan Spuiten en Slikken had mee kunnen doen.

De Tour de France, laat ie nu beginnen in Utrecht. En parbleu, nu sjeest de hele boel ook nog langs Gouda.
Jammer voor Gouda dat ze een smalle route nemen, daar past geen publiek meer bij.

Ons buurstadje Haastrecht, ja dat zit al handenwrijvend plannen te smeden.
Het zal wel via de Provinciale weg bij hen afslaan naar de Steinsedijk, en geloof me ook daar past geen publiek.
Haastrecht wil wel tribunes langs het water, eventueel verlichte waterfietsen, al zie ik het nut niet in van waterfietsen met verlichting omdat de wielrenners heus niet in het donker daar langs komen.

De liefhebbers zullen zondag 5 juli wel ergens langs de provinciale weg in de berm gaan staan en dat allemaal om een glimp op te vangen van een kromgebogen menneke op een fiets.

Heel misschien ga ik er wel heen om de sfeer te proeven, al zal het vrij onmogelijk worden er te komen. Want tegen de rijrichting in fietsen lijkt me geheel onverstandig.

De liefhebbers vinden het natuurlijk geweldig, hun echtgenotes denk ook, hoeven ze niet dagen ergens op een berg te bivakkeren. Tenzij manlief de karavaan wil volgen.

Men heeft het dan over geldverspilling en dat zal het hier wel weer worden. Stukken stad afgezet.
Fietsen, ik heb er echt niets mee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten