zaterdag 31 januari 2015

How rude

Op 29 januari luisterde ik naar de radio en hoorde een nieuwtje waar ik bij dacht "Dat is jammer zeg."

Colleen McCullough is op 77-jarige leeftijd overleden.
Wie? Die van De Doornvogels. Oh, die! En dan hoor je vaak wat een geweldige serie dat was.
Wat betreft die serie, daar maakten ze van een schitterende roman een flutboekje!
Zij vond er zelf ook niet veel aan en besloot dat er nooit meer een boek van haar verfilmt mag worden.

Iedereen kent haar van die ene serie, en dat is zo zonde. Ze heeft iets van 25 romans geschreven en de meeste heb ik verslonden.
Zij schreef een 6 geweldige boeken over de tijd dat Julius Caesar leefde. Een boek over de Trojaanse oorlog, een boek over de voorvader van haar man die vanuit Engeland naar Australiƫ werd verscheept, ach, eigenlijk teveel om op te noemen.

Je zou denken dat de Australische pers een keurig verhaal zou plaatsen.
Ik weet nu beter, die Aussies moeten zich doodschamen!

Die vrouw die meesterwerken schreef, die neurofysiologie studeerde, die les gaf op Yale, en zich ook nog verdiepte in de oude Romeinse politiek noemen ze dan een best selling author.
Erg gewoontjes, met overgewicht en ach ja ze was wel grappig en kon goed koken.

Het is bij haar Australische fans ook niet echt goed gevallen.

Een ieder die interesse heeft in het Oude Rome en graag met een dikke pil op vakantie gaat, geloof me, aanraders! Die hele serie "Masters of Rome" en als leuke afsluiter "Anthony and Cleopatra".



Geen opmerkingen:

Een reactie posten