maandag 15 december 2014

Fear of Facebook

Paniek, stress, Facebook gaat de regels aanpassen.
En niet in het voordeel van de gebruikers, nee ze vinden dat ze gewoon je foto's mogen gebruiken.

Ik vind dat eigenlijk niet netjes. En menigeen schoot ook gelijk in de vlekken.
Nu maak ik me weinig tot geen zorgen over de wandel kiekjes die ik maak, maar er zullen foto's zijn die ik dan maar niet meer plaats.

Het is me eigenlijk onduidelijk of het nu alleen om foto's op tijdlijn gaat? Want ergens staat er iets wazigs over wat u in groepen plaatst respecteren wij. Maar respect is tegenwoordig een wazig begrip aan het worden.


Wat me jammer lijkt is als iedereen gaat zwerven naar diverse andere sites. Lijkt me bijna een kwestie van wachten tot ook die toeslaan. Eerst lokken met "kijk eens naar ons privacybeleid!"
En is de meute binnen geharkt, dan toeslaan.
Voor niks gaat de zon op, en zelfs dat vraag ik me soms af.

Dus tja, dan alle foto's maar van naam voorzien en nog kleiner maken.
Ik blijf het een onhebbelijk stap vinden.


1 opmerking:

  1. Zie hier de (nieuwe?) internet economie.
    Ik signeer ook al een tijdje mijn kiekjes.

    BeantwoordenVerwijderen