dinsdag 11 januari 2011

De 3 R's...

Welja Sofie, kop er eens wat luchtigs in. Rust, reinheid en regelmaat.
Vrees niet, geen opvoedkunde op deze site. Ik heb geen kinderen dus met die rust zit het wel goed.
Hoewel, de rust zou rustiger zijn als ik wat regelmatiger aan de reinheid zou werken.

Typisch geval van een cirkelredenatie.  Het is net als : Ik ga te laat naar bed, ik ben moe en slaap lang. Dan ga ik de volgende avond vroeger naar bed en kan dan niet slapen dus ben ik de volgende dag weer zo moe.
Ook een leuke: Ik moet zoveel doen en weet niet waar ik moet beginnen, zo blijft er van alles liggen.
Twee dingen zijn funest, bijslapen en uitstellen. Dat eerste schijnt niet te werken, dat laatste schiet gewoon niet op.

Ik ben aan beide schuldig. Maar is het onhebbelijk anderen te wijzen op hun "in cirkeltjes lopen?"
Mezelf verwijtend in de spiegel aan te kijken is één ding, een ander op de falie te geven is ook niet netjes.
Maar wat nu als een ander steeds maar doorgaat over...in termen als jamaar en als?
Ik trek één conclusie, regelmaat is heel belangrijk.

Nu er nog zelf naar leren handelen.

1 opmerking: