donderdag 20 januari 2011

Schande!!



Waar zijn de tijden van weleer? Toen onze Geert nog sprak over onze normen en waarden en hij een profeet betichtte van relaties met minderjarige meisjes.
Daar horen we hem niet meer over sinds onze normen toch ook vrij waardeloos blijken als de nette herder over jeugdige schaapjes vaak ook een wolf in schaapsvacht blijkt te zijn.

Islamisering, er was een moedig schrijfster voor nodig om ons met de neus op andere feiten te drukken.
Er is een stichting die ons nog steeds wil kerstenen. Het is ons niet opgevallen, maar het gaat op vrij dwingende wijze.
De dwingelandij komt van de stichting Bijbel en Onderwijs.

In de tijd van de Harry Potter hype kwam er veel protest, het is slecht voor Christelijke kinderzieltjes. Het zou aanzetten tot occulte handelingen.  Ja dan zal Sneeuwwitje ook wel verboden zijn.
Die nare stiefmoeder die een jager het bos in stuurt om het arme deerntje het hart uit te snijden.  En dat gehok met 7 van die mannetjes? Dan opgebaard in een glazen kist, bizar!

Dat sommige kringen die boeken liever niet zien wist ik.
Maar dat die stichting dus uitgevers dwingt ( groot marktaandeel) om bepaalde zaken uit lesmateriaal voor basisscholen en dan ook alle basisscholen, te weren vind ik pure censuur.
Bij het gebeuren als de evolutietheorie, is te verwachten al begrijp ik echt niet waar men nu zo bang voor is.
Maar dat begrippen als carnaval, kermis, kabouters en elfjes taboe moeten zijn?
Dat de scholen , de ouders en zo ook de kinderen er niets van weten, van die censuur…schandalig.

En in Den Haag maar blaten over vrijheid van meningsuiting en ons onderwijs.
Maar misschien mag schaapjes tellen ook niet meer?

Kinderboeken, lang geleden vonden sommige mensen dat Donald Duck verderfelijk was.
Kinderen te leren dat een eend een matrozenpakje draagt. Persoonlijk vind ik dat ze jeugdzorg bij Donald langs moeten sturen. Zijn driftige aard maakt hem ongeschikt als opvoeder van zijn neefjes.

Ik ben groot geworden met allemaal foute zaken dus. En zat nog wel op een erg bijbelse school.
Al had ik als kind ook al een vaag wantrouwen waarom er kalenders zijn die wijzen op welke dag je welke bijbeltekst dient te lezen.
Zelf heb ik de hele bijbel gelezen en niet in opgegeven volgorde…en ik vind het een aanrader, echter niet geschikt voor tere zieltjes. 

Die stichting Bijbel en Onderwijs moeten ze ook maar eens doorlichten.

Voor hen die het gesprek van Lunch met een andere kinderboekenschrijfster willen horen


De ingezonden tekst in Volkskrant van afgelopen zaterdag







2 opmerkingen:

  1. Ik voel me niet aangesproken door de eerste zin. Ik had het interview gehoord. Dit is inderdaad schandalig. Gelukkig kunnen de tere kinderzieltjes steeds moeilijker worden beschermd vanwege de nieuwe communicatiemiddelen.
    Goed geschreven.
    Geert

    BeantwoordenVerwijderen