dinsdag 11 juni 2013

Een sprankje hoop?

Dagje radio en tv kan zo vermoeiend zijn.

Ik vang flarden van het radio nieuws op, over Dominique Strauss-Kahn, of hij nu wel of niet een souteneur is? Goh, dat is nu echt iets om je druk over te maken. Tenzij hij de meiskes brandmerkt met een euro logo.

Wat gejammer over een radioprogramma wat weg moet, zelf had ik liever gezien dat ze "zakmaarzeggen" Sven in die bus zetten en een enkeltje aardig oord geven.

Nogmaals een boze voetballer, hij mag geen aanvoerder meer zijn.

Ik begin wel te somberen bij Living on the Edge, uitgezonden door Vroege Vogels.
Aan de andere kant ben ik dan wel erg blij dat steeds meer mensen zich sterk maken voor vogels, ook al om het feit dat ze er zelf ook baat bij hebben.

Net als je denkt, pff, nu eens iets leukers, zie ik op tafel nog een folder van Praxis liggen.
Ik blader door de folder, allemaal vaderdag-tips. Boormachines, me dunkt dat alle klussende vaders er wel eentje hebben. Een palm in een pot, is dat wat voor vader?
Ik blader door, ah kabels en slangen, en Jan Smit, deuren en toiletpotten.

Wacht even, even een pagina terug. Inderdaad, Jan Smit.
Had hij niet een onderbroeken lijn?
Hoe dan ook, hij zit nu in de fietsen. Hoe heerlijk Hollands kan het worden?

Een heuse transportfiets designed by Jan Smit. Dat kan dan blijkbaar niet in het Nederlands.
Zou hij nu heus zelf een fiets hebben ontworpen? Een transportfiets is een transportfiets.
Maakt niet uit, voor alle prinsjes en prinsesjes uit Amsterdam Zuidoost, als die komende donderdag een nieuwe fiets kunnen kopen wordt ie nog gesigneerd ook.
Dan kan je zeggen "Ik rij op een heuse Jan Smit".

Waar een klein land groot in kan zijn..



Geen opmerkingen:

Een reactie posten