zaterdag 22 juni 2013

Keukennar?

Logica, werkelijk, het is vaak geregeld te zoeken.

Ik ben bezig met een grote opruimronde, dat houdt in, verplaatsen van A naar B.
A staat soms voor afval en B voor berging.
Wat zeker niet onder de categorie logica valt is mijn ruimtelijk inzicht, maar hee, ik heb een prima excuus, ik ben een vrouw!

Ik hoor sommige mensen over ben je nu alweer aan het opruimen? Ja dus. Ik begrijp het zelf ook niet helemaal, mijn flatje zou toch uit de voegen moeten barsten.
Maar het stelt zich flexibel op. Ik iets minder, iets van 80 kilo naar de stort laten brengen.
En over een tijdje nog een zelfde hoeveelheid. Alleen vervang ik het meeste daarvan voor nieuw.

Tussen alle bedrijven vond ik een recept voor asperges. En laten die nu net in de aanbieding zijn.
Het recept, met zelfgemaakte saus, leek me een uitdaging. Daar ik geen dragon kon vinden dat vervangen door basilicum.
Bij het zien van de prijs van Hollandse garnalen die vervangen voor roze garnalen, was tenslotte vooral voor de garnering.

Ik me dus gewaagd aan het witte goud. Asperges geschild, gekookt laten na garen.
Ik had van te voren ook 4 eieren klaargelegd, 3 moest ik er hard koken. De 4e was voor de saus.
En daar ging het mis! Laat de hard gekookte eieren schrikken, pel ze en prak ze fijn en snij de in partjes.

Ho even!  Blij dat ik na ei 1 doorhad van "kan niet". Je kan niet een hardgekookt ei fijn prakken om het vervolgens in partjes te snijden.
Ik vond de saus verre van smakelijk, gelukkig heb ik voor asperges deel 2 ook nog een zakje  Hollandaise saus gekocht.
Het witte goud? Nee zal mijn groente niet worden. Doe mij dan maar de groene variant.
Weer een les, kijk naar een recept en smijt het dan weg en ga zelf experimenteren.

Prak het fijn en snij het in partjes...de zotten!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten