donderdag 6 juni 2013

Vroeger was alles beter

Met die uitspraak kan ik redelijk mee.
Een aantal zaken waren overzichtelijker.

Maar in wat voor mij vroeger was is er ook best ellende begonnen.
Enorme lelijke wijken werden er uit de grond gestampt, er moest van alles verdwijnen voor de welvaart, het gemak.

Plastic bleek zo'n gemak.
Sloten dempen, grachten dichtgooien, meer parkeerplaatsen. Het leek zo'n gemak.
Meer nieuwe wijken, in de uiterwaarden , mooi uitzicht en meer ruimte, oh wat een gemak.


Gemak, welvaart, nu weten we dat het eigenlijk armoe is.
Plastic is een vloek, gedempte grachten gaan weer open, wonen in de uiterwaarden is ronduit debiel.

Gemak, ah ja, een mooie rappe trein naar Brussel. Die Italianen maken zulk mooi trendy spul.
Maar dit werd dus een nachtmerrie dossier. Alleen maar ongemak.

In dat hele gebeuren zit er een soort duiveltje op mijn schouder me dingen in het oor te fluisteren.
Zaken als waarom heeft KLM 10% van de aandelen?
Mijn brein gaat dan verder zoemen. Camiel Eurlings, minister van Verkeer en Waterstaat.
Dat was hij dan van 2007 tot oktober 2010.

In 2007 zou die Fyra er moeten zijn, maar was er nog niet. Had hij niet eens even boos moeten worden op die Italianen?
Maar dan blijft de vraag wat moet KLM met die aandelen?  KLM denkt nog altijd groots te zijn op Schiphol, maar KLM is niet eens meer een Nederlands bedrijf.

Waar onze voormalige minister Eurlings een mooie baan kreeg.
Straks nog een mooiere baan.
Nu wil KLM kleinere luchtvaartmaatschappijen ook nog eens naar een ander vliegveld sturen.

Het duiveltje op mijn schouder krabt zich achter de oren.
Normen van overlast worden opgerekt, een vliegmaatschappij bemoeit zich met een trein.
Wanneer willen andere luchtvaartmaatschappijen dan een snelle lijn naar de Flevopolder?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten