donderdag 20 juni 2013

Het lokale sufferdje

Wekelijks blader ik de 2 gratis weekkranten door.
Maar als de betere dan dagen te laat komt of zelfs helemaal niet meer begin ik te balen.
Tja, als ie niet wordt bezorgd staat er in de krant een telefoonnummer wat je kan bellen.
Leuk, maar je kan er niet in kijken omdat ie niet werd bezorgd.

Via internet dat maar? Ik vond een klachten formulier, maar daar heb ik inmiddels ook een klacht over!
Bij postcode blijft het hangen.
Gelukkig lag ie vandaag in de brievenbus, wel een dag te laat, want als er iets leuks was op woensdagavond? Pech gehad!

Ik blader en blader en kom bij de rouwadvertenties aan. Een paar, mij onbekende mensen zijn overleden of een jaar geleden of men bedankt iedereen. Daarnaast de advertenties van uitvaartmensen.
De enige advertentie die ik er niet echt tussen vond passen "Denk eens aan herstofferen."
Geef een tweede leven aan uw goedzittende bank. Daaronder dan de unieke assieraden.

Dan maar eens lezen over de grootse plannen met het Buytenerf, ooit het gebouw waar ons stadskantoor zat en het UWV werkbedrijf.
Het stadskantoor zit nu in het niet over de kop te zien Huis van de Stad, niet te verwarren met ons mooie stadhuis.
Volgende bestemming van het Buytenerf, daar komt onze centrale bibliotheek in. En het stadsarchief en een drukkerij-iets.
De naam van dit alles, ik had 'm niet zien aankomen, De Chocoladefabriek. Als ik niet verder was gaan lezen had ik er geen chocola van kunnen maken, maar het blijkt dat daar ooit een chocoladefabriek heeft gestaan.

Dus hebben we in januari een nieuw pand met een oude naam. Maar wat ben ik benieuwd wat ze gaan doen met de 2 panden die leegkomen?  Het oude weeshuis, waar ik nu mijn leesvoer haal en het mooie pand van het streekarchief. Die binnenplaatsen schreeuwen om een soort hofjes-tuin.

Maar degene met de dikste portemonnee kan het hardst schreeuwen.
Ik moet dan voor die tijd snel een keer foto's maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten