dinsdag 22 juli 2014

Ballonnen

Ik hoorde vanmiddag tussen de nieuwsflitsen en de Tour het bericht dat er morgen een stille tocht is voor de slachtoffers van de vliegramp.
Het is goed om voor hen een stille tocht te houden. Het toont respect en dat is belangrijk voor de nabestaanden.

Waar ik dan wel een beetje van schrok, men wil witte ballonnen oplaten.
Ik heb niets tegen wit, echter veel tegen ballonnen. Denk maar aan het milieu, hoe vaak ballonnen in vogelmaagjes terecht komen.

Dankzij de oproep van diverse kanten, heeft de burgemeester van Amsterdam het oplaten van veel ballonnen tijdens de inhuldiging van onze koning ook afgeblazen.

Gelukkig komen er steeds meer afblazingen. Al speurend op het internet zag ik dat onze lokale voetbalclub Olympia in juni daar iets moois mee deed.
Geen opening met de gebruikelijke ballonnenwedstrijd. Dat bleek een besparing van 210 euro op te leveren.
Nog leuker was dat de besparing naar de bestrijding van de Plastic Soup ging.

Ik begrijp heel goed dat een ballonnenwedstrijd bij een feestelijk gebeuren iets heel anders is dan het oplaten van ballonnen bij een stille tocht. Toch hoop ik dat de gemeente Amsterdam de ballonnen vervangt door lampionnen.

Zijn er nu verenigingen die denken van "goh, nooit bij stil gestaan" kijk dan eens op de site van
www.dieballongaatnietop.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten