donderdag 17 juli 2014

Blokje Gouds: Gouds Montmartre

Ik ga het niet zeggen, de naam zegt het al. Ik heb de naam nooit zo begrepen.
Zelf blijf ik die zomerse markt op woensdagen gewoon rommelmarkt noemen.

Fotogeniek, want waar anders vind je de heilige Maria tussen de ouderwetse koffiemolens?
Of een pop met donkere kleur, wat wij vroeger een negerpop zouden noemen. Mag vast niet meer. Maar die halve blote met vreemd klitterig sluik haar moest 75 euro kosten, omdat het een Schildpad pop is.

Eigenlijk is het deels rommelmarkt en deels veel te duur spul. Maar gewoon leuk om eens met de camera rond te wandelen. Eens bladeren door kaartenalbums, lachend doorlopen als iemand 9,50 voor een gehavend blikje met daarop een uil durft te vragen.

Ja, en je afvragen of je er nu zo onnozel uitziet als je een Horusbeeldje denkt op te pakken en het is 100% kunststof, made in Thailand en dan horen dat ze het ver onder de prijs verkoopt. Ik heb de prijs niet gevraagd, ze begon met 65 euro op het internet. Voor iets van Happy Meal kwaliteit? Sukkels.

Overal van dat ouderwetse keuken-email. Als ik een grote keuken met fikse buffetkast zou hebben...
Er maar gewoon langsheen gelopen.

Hoe dan ook, het was een feest voor het oog.




















Geen opmerkingen:

Een reactie posten