dinsdag 29 juli 2014

Dolle pret, dat internet

Als alles het doet wel. Maar laat het maar aan mij over om daar weer een soap van te maken.

Ik vond dagen wachten op een pakket wat serieus zoek is geraakt al ellende, maar... het kan erger.
Na een vroege donderdagronde besloot ik  eens even een virtuele assistent te proberen, maar hee, geen verbinding. Dan eerst maar even een douche nemen.

Modem resetten, noppes, modem losgekoppeld en testen voor de splitter, noppes.
Tja, dan maar de de helpdesk bellen. Gaan zij meten, nee mijn bedrading klopt vast niet, oud huis, vocht, het gebruikelijke verhaal.
Gelukkig probeerde deze sympathieke man me niet zomaar af te schepen.
Of ik een mobiel heb? Ja. Dan alles even er uit en belt hij terug op de mobiel.
Dat is een heel lang gesprek geworden, of ik een handige man in de buurt heb?

Die heb ik dus niet, dan zelf maar technisch gaan doen, de wandcontactdoos losschroeven en
de helpdesker uitgelegd hoe de bedrading zit.
Of ik een vierpuntsstekker heb. Die er ingedaan, kabeltjes weer vast gemaakt, noppes.
Intussen liep het zweet me weer over de rug en de meneer van de helpdesk wist het ook niet meer en verbond me door aan een techneut, die mij later zou terugbellen. Dat duurde niet lang, maar ik kreeg een ander. Of ik een varkenssnuit heb?
Dat vond ik een opmerkelijke vraag, maar hij bedoelde dus hetzelfde als een vierpuntsstekker.

De mannen van Telfort vonden het inmiddels sneu genoeg en ze zouden mij een monteur sturen.
Natuurlijk lukte dat niet voor het weekend maar ik was al blij dat hij die monteur belde dat die mij weer kon terugbellen voor een afspraak.

Tjee, een heel weekend zonder internet? Maar het werd nog erger, de telefoon deed het ook niet meer.
Aangezien ik geen alles-in-een pakket heb kon ik wel mij onbekende tv programma's kijken.
Een boek uitlezen, ramen zemen en papier versnipperen.

Maandag zitten wachten op de monteur, die netjes op tijd kwam. Mijn modem zou te ver van het contactpunt afstaan. Hij is bezig geweest, tja de bedrading, heeft vocht bijgezeten, oh en ik moet een 10 meter lange kabel hebben. De tip? Die bij Action kopen, die hebben ze voor 3 euro, in de computerwinkel 15 euro.
Het laatste waar ik behoefte aan had was door het onweer en de wolkbreuk naar de Action te fietsen. Maar de slimmerik had zelf een voorraad die hij dan voor een euro extra verkoopt. Mooi! Ook weer uren mee bezig geweest om die langs de kast te krijgen.

Minder mooi was dat hij het niet kon oplossen. Hij belde naar Telfort, dat er iemand van de KPN bij moet komen en dat ik een nieuw modem nodig heb. Fijn, hoefde ik daar zelf niet achterheen.
En de telefoon deed het weer. KPN stuurde me een sms of ik even wilde bellen voor een afspraak, en vanmiddag was er iemand van KPN, hoop gemopper en gepruttel. Maar probleem niet opgelost, hij moest ergens in de wijk een kastje openmaken en hij zou me bellen.

Duurde wel even, maar er kwam een telefoontje en alles deed het weer.
Dan open je na 5 dagen je inbox...grutten!
Had ik me daar net doorheen geworsteld, belt iemand op of ik soms ziek ben?
Nee hoor, ik.... toen een gepikeerde toon. Ze krijgt altijd een kaartje voor haar verjaardag...klopt.
Ik had een leuke Greetz kaart willen sturen, maar had geen verbinding. Ik had toch even kunnen bellen zondag?
Nou nee, dat kon ook niet. Oh.

Dolle pret, dat internet!





 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten