woensdag 17 juli 2013

Opstokers!

Ik mag mezelf dan geregeld een kunstbarbaar noemen, maar er zijn er nog erger.
Zoals een Roemeense moeder met een potkachel.
Alles dankzij een klunzige kunstroof wat nooit een cold case zal worden en ook al geen heterdaadje.
De boel is waarschijnlijk al opgestookt.

Ik vind het al schokkend dat je bij de Kunsthal blijkbaar redelijk makkelijk kan "shoppen".
Bij diverse andere musea ook, daar niet van.
Goed, de dieven hadden blijkbaar geen idee dat die bekende namen niet zo makkelijk verkopen..en wat doet moeders? Ach kind, we maken er gewoon de kachel  mee aan.

Nog schokkender, één van de kudde experts die het weg lacht van "och, het zijn maar B werkjes".
Zoals een maandagmorgen schilderijtje van Monet, de avond ervoor aan de absint gezeten en op maandag de kwasten iets fout aangezet.
Het stelt allemaal niet zoveel voor, al met al maar 18 miljoen.

Laat ik het zo zeggen, er zijn dagen dat ik het niet op zak heb.
En ik denk dat ik uitermate content zou zijn met een maandagmorgen Monetje.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten