dinsdag 2 juli 2013

Toch nog kroonprins

Had ik het onlangs nog over Camiel Eurlings, ooit de gedoodverfde "kroonprins"van het CDA.
Na zijn ministerschap (Verkeer en waterstaat en vast nog iets..) vond hij een leuke baan bij KLM en is sinds gisteren een grote baas bij KLM.

Toch een mooie baan voor een gedoodverfde kroonprins?
Maar goh, na zijn eerste werkdag blijkt hij toch weer een beetje kroonprins te zijn.
Hij is voorgedragen (en wordt het ook wel) als lid van het IOC. Die bobo-club van de Olympische Spelen.

Ik zeg het eerlijk, het zal me een worst wezen wie er in het IOC zit.
En nee, ik heb geen hekel aan Camiel.

Hoe komt hij aan die "bijbaan"? Wel, als ware kroonprins mag hij dan onze koning opvolgen.
Camiel is gedreven, en dat is een mooie eigenschap.
Alleen ben ik nu bang dat hij vanwege zijn eerder hobby, iets met de Olympische vlam, zich nu ambitieus in gaat zetten toch de Spelen van 2028 voor Nederland binnen te slepen.

Ik zou zeggen, doe maar niet Camiel, laten we eerst maar het spaarvarken eens rammelen.
Ja, 2028 is nog ver weg, maar het gelobby, dat duurt lang en kost veel.
Doe maar niet.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten