vrijdag 4 februari 2011

Boeven vangen

Vanavond keek ik met een toch nog enigszins zure glimlach naar Flikken Maastricht.
Waarom die zure glimlach? Ik ben een jaar of 3 geleden eens begonnen met het schrijven van een verhaal.
Wilde eigenlijk eens een nieuw genre op de markt brengen. Behoorlijk wat zitten boetseren aan de bijfiguren, zitten vijlen aan de hoofdpersonen en ja, ik dacht dat ik eens origineel kon zijn.
Dagen zitten peinzen of een door mij bedachte "misdaad" wel mogelijk zou zijn. Maar ach, het is fictie dus als het niet kan, niet belangrijk.

Het door mij bedachte misdaadsyndicaat werd steeds wilder. Tot ik op zekere dag de radio aanzette.
Op de radio een agent van een korps in Limburg. Mijn bek viel open! Wat ik had bedacht gebeurde dus al werkelijkheid.
Ik ben niet thuis in de wietteelt en had geen idee dat men werkelijk wiet tussen maïs laat groeien.
Daar ging weer een hoofdstuk onder de kop "verwijder".  Daar ging mijn verrassende plot. Balen!
Zodoende had ik vanavond bij Flikken na 10 minuten al door hoe het zat.

Boeven vangen, de werkelijkheid is dus anders.
Nu een minister baste dat het afgelopen moet zijn met een bonnen quotum, dat ze boeven moeten vangen, ik wacht af.
Bonnen schrijven zal toch nog de pot moeten spekken, zeker als men straks op sommige plaatsen op sommige tijden enz 130 mag rijden.

Toch hoorde ik vandaag een paar merkwaardige boeven acties op de radio.
Een heuse boevenstreek in België. Gevangene gijzelt bewakers, vraagt een andere gevangene hem te helpen.
Die andere gevangene had daar geen trek in, boze gijzelnemer wurgt de onwillige gevangene. Bizar.
Dat die gevangene al eerder personeel had gegijzeld, bizar. Maar zijn eis deze keer?
Ja, je kan denken aan wapens, geld, vluchtauto....maar hij wilde een pedofiel om te doden.
Een speciale eenheid wist de man te overmeesteren.

Dan een grensoverschrijdende actie. De politie spot een verdachte van inbraak, gaat achter hem en zijn bijrijdster aan. Ze rijden België in maar hee, daar worden ze opgewacht. De Vlaamse dienders schieten op de auto.
Auto keert, gaat Breda in, de inzittende vluchten te voet , Flikken Breda hen op de hielen, inmiddels is de bestuurder verdacht van inbraak en brandstichting....helicopter boven Breda, maar de boeven werden niet gevonden.
Hoe komt het dat er zoveel inzet is als het gaat om een verdachte van inbraak en brandstichting?
Waarom geloof ik die berichtgeving niet?

Verder niets meer van vernomen want alle ogen zijn gericht op Caïro.



 

2 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen