zondag 27 februari 2011

Zomaar een zaterdag

Zaterdag is wasdag (goedkope stroom) luilak dag, ik probeer er toch nog een beetje weekend in te houden.
Vandaag ook "te lui om te koken dag". Dan maar door de regen naar de slager.
Onderweg enig oponthoud door een knobbelzwaan die op het voetpad zit. Beetje een einzalganger.
Dan maar een praatje maken tegen de zwaan en sinds vandaag weet ik dat zwanen ook erg goed kunnen knorren.


Thuis gekomen leg ik de post op tafel met in het stapeltje natuurlijk weer een rekening.
Ik weet dat ik rond deze tijd waterschap- en gemeentelijke belastingen kan ontvangen.
Ik scheur een enveloppe open , iets van BSGR. Jakkes, een acceptgiro! Ik zie even de naam van het waterschap voorbij flitsen, kijk naar het bedrag en flats! De eerste slok koffie vliegt richting beeldscherm.

Deze ingezetene is bijna een van-de-stoel-gestorte. Zoveel??? Ik poets het scherm schoon en zie dan een erg toepasselijk woord: vervuilingseenheid.
Aha, wegens uniformering..bla,bla,bla komen die twee rekeningen nu in 1 keer. Scheelt een postzegel, een enveloppe, administratie en een folder.
Oh nee, heet geen folder, het heet bijsluiter. Toepasselijk, het eindbedrag is weer een bittere pil die we wel moeten slikken.

Met het restant koffie nog in de beker blader ik door de folder van Kruidvat. Asjemenou!
Heb ik net al mijn oude cassettebandjes weggedaan komen zij met een cassette convertor.
Volgende in de stapel, een blad van de bank. Rond deze tijd van het jaar weet ik dat die vast wel weer een leuke actie hebben.
Geen rente punten of een kekke balpen. Deze bank is meer van de natuur en ja hoor, stort een bepaald bedrag op je spaarrekening en ik krijg een dvd-box van de serie "Life".
Creatief bankieren is een leuke manier van dvd's sparen. Ik zet het gestelde bedrag op mijn rekening daar.
Haal het er bijtijds weer af om het weer elders te storten. Om het vervolgens een jaar daarna weer...juist!
Enig verlies aan rente , hebben we het over een euro of 4 , maar ik kan straks weer genieten van een natuurserie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten