dinsdag 1 februari 2011

Verwarring

Het was vandaag een dag vol verwarrende informatie.
Ik werd wakker met berichten over ongeletterde boerenkinkels die graven leegroven.
Ben daar eens over na gaan denken. Je zult maar arm zijn en steeds moeten toekijken hoe hooggeschoolde westerlingen jouw woestijn leeghalen. Egyptische grafrovers, dat is nauwelijks nieuws te noemen.

Dan het weerbericht : IJzel in het noordoosten, in het zuidoosten en...ik denk nu komt het, maar nee, het oosten. Midden-oosten had ook vreemd geklonken. Centraal-oosten was het ook niet geworden...kortom ijzel in het oosten van het land.

Even later zit ik in een wachtkamer. Je pakt dan eens een glossy uit een leesmap.
Mijn oog valt op een advertentie, maak lange armen (leesbril lag nog thuis) en zie daar dat je bij een parfum huis met de fraaie naam Kurkdjian bellenblaas kan bestellen.
Geparfumeerde bellenblaas, verkrijgbaar in 4 geuren. Nee, en dat zijn niet de geuren Dreft, Dubro, Lux  en Huismerk.  Prijs? 14 euro per flacon.
Nu vind ik dat al decadent. Wie laat nu kinderen op een zonnige zomerse middag buiten bellen blazen met een geur als "gemaaid gras" ?

Hoofdschuddend blader ik door naar de volgende pagina. Crèmes. Voor de prijs van 540 euro voor een potje zalf mag je verwachten dat je er een mummie nog mee in de plooi zou krijgen.
Nee domme Sofie, de prijs zit 'm in de inhoud! Kaviaar. Niet zomaar kaviaar, nee kaviaar van de speciaal gekweekte albino steur. Witte kaviaar.
Heb ik weer, ga ik nadenken of een witte steur ook witte eitjes kan produceren.

Thuisgekomen, ik zet de computer aan en lees mails met aanbiedingen. Merkwaardige aanbiedingen!
Ik krijg 40% korting op entree voor de EmigratieBeurs. Willen ze me kwijt?
De Ohra wil me wel hier houden tot mijn laatste snik, zij komen met een flitsende advertentie over een goed verzorgde uithaart.
Is dat een nieuwe tussenvorm van uitvaart en gooi maar in de haard? Of gaan ze je ontharen?

Dan maar iets anders lezen. Een oproep van een hobby-fotograaf. Die zoekt naaktmodellen om te fotograven.
Zo'n oproep klinkt altijd al verdacht, maar het werkwoord fotograven ken ik niet.
Die gozer werkt vast met een zelfontspanner!

Een mens heeft zo heel wat te prakkiseren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten