dinsdag 22 februari 2011

Raar...

Een gewone doordeweekse dag in 2011. Ik kijk nog eens in mijn agenda.
Zou die Maya kalender geen jaar in de war zijn? Ik vind het maar een chaotische boel.

Een vent uit een tent die duidelijk teveel in de zon heeft gezeten staat een tijd pure wartaal uit te slaan en helpt zijn landgenoten om zeep.
Ergens hangt een verkiezingsposter van onze regeringspartij "liever banen dan bomen". Zoeken ze houtvesters?
De aarde schudt in Nieuw Zeeland (hoor je anders nooit iets over).
Een zeehond ligt te zonnen in het haventje van Vianen.

Voor al dat nieuws even op de fiets richting Plus. Daar zit een postagentschap.Handig, als je een pakje wil versturen zoals ik vandaag deed.
Ik geef het pakje, de vrouw achter de balie weegt het. Dat is dan 6,75. Kan niet kloppen, dat is het tarief binnenland. Ja mevrouw, dat klopt.
Zijn we het daar over eens, maar dit pakje moet naar Luxemburg.
Ja mevrouw, dat zie ik, dat is dan 6,75. Nee, dit pakje moet naar het buitenland. Nee mevrouw, Luxemburg ligt in Nederland.
Je let effe niet op en ze verkassen een land? Sorry, mevrouw maar Luxemburg ligt niet in Nederland.
Jawel mevrouw, dat is een stad. Okee, maar die stad ligt niet in Nederland. Tuurlijk wel, waar zou die anders moeten liggen? In Luxemburg.
Maar Limburg ligt toch ook in Nederland? Rustig blijven Sofie, ga het nu niet moeilijker maken dan het al is.
Neemt u nu maar van mij aan dat Luxemburg een land is, deel van de Benelux.
Dat was wel een heel domme opmerking van mijn kant. Een wazige blik mijn kant op. Waar ligt dat dan?
Vlak over de grens.

Ik hoor wat gemompel, vraag netjes wat zegt u? Ik krijg een briefje onder mijn neus of ik even mijn adres wil invullen. Leesbril ligt nog thuis.Mijn adres? Ja, u bent toch de geadresseerde? Nee, ik ben de afzender.
Huh? De afzender stuurt het naar de geadresseerde. Oh.
Op zulke momenten overweeg ik een brief te schrijven naar TNT of ze geen zelfbediening kunnen bedenken.

Je denkt dat je er dan bent. Zij achter de balie pakt een tarievenlijst. Dat is dan 13 euro. Pardon?
Oh, doe maar zonder Tracker. Hi,hi, maar mevrouw, het gaat denk met de trein hoor.
Het sarcasme is niet langer te beheersen. Gelukkig maar, want zee post duurt zo lang!
Met weemoed denk ik terug aan het oude Postkantoor.

2 opmerkingen:

  1. Ik zou het melden via http://twitter.com/#!/tntpostwebcare
    Die pakken dit soort dingen serieus op.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha, als die mevrouw het voor het zeggen had woonde ik dus nog gewoon bij m'n moeder om de hoek! :-)
    't Pakje is gearriveerd en ik ben er hartstikke blij mee! Vanaf maandag lekker swingen in de trein... :-))

    BeantwoordenVerwijderen