zaterdag 14 december 2013

April 2013

En toen werd het april. Ik schreef gisteren dat ik een dag of 10 eerder al iets van kleur had gezien, maar door de kou en over de schouder meekijkende mensen kon ik niet rustig foto's maken.
Een blur en een streep en dat was dan bloesem en een bloem.

Gelukkig, er volgen altijd weer nieuwe zondagen, dus de stappers weer aan en terug naar het pad.
Het handige is dat als je elke maand ergens loopt je je in de herfst niet gaat vergissen wat betreft bessen.
Ik weet nu dat de bessen van de gele kornoelje en de vlier behoorlijk op elkaar lijken.
Van de echte vlier is wel wat te maken, van de kornoelje? Ik waag me er niet aan.

Bij kornoelje moet ik altijd weer even denken aan een verdwaalde sjamaan.
Waar kom je die nou weer tegen? In dit geval in het Archeon. Die man zat zo in zijn rol, die zocht barst van de rode kornoelje om te roken.
Gezien de outfit , een tikkeltje scheef geweitje op het hoofd, een witte onderbroek met daar overheen een lendendoek, wellicht gemaakt van een Viledazeem twijfelde ik of het roken van rode kornoelje wel zo gezond is.


Ik dwaal af, eindelijk iets in bloei, dat was dan een vreugdevol gevoel.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten