zaterdag 21 december 2013

Augustus 2013



Augustus, meestal een wat lome maand, tijd van de rokende achtertuinen, de files richting strand.
Daar doen spinnen niet aan. Deze kruisspin had toch wel iets zomers, een parasolletje.

De echte voorjaarsbloemen zijn verdwenen. Maar overal waar ik kijk zie ik jagende libellen, hommels op zoek naar een lekkere bloem.
Wat ik wel mis bij het heempad, de vlinders. Erg veel meer dan kleine koolwitjes zie ik er niet.
Gelukkig zijn er andere plekjes waar je volop vlinders tegen kan komen, die bezocht ik tussendoor.

Het schaduwdeel van het heempad is klein, met geluk kom je er later in het jaar paddenstoelen tegen, maar ook daar ken ik weer andere plekjes voor.
Het mooie in augustus is als de lichtval zorgt voor een soort mini sprookjesbos.
Ik ga dan op zoek naar die rare oranje gevallen, de aronskelk.










Geen opmerkingen:

Een reactie posten