maandag 9 december 2013

Goed gesprek?

Ja hoor, Boer zoekt Vrouw is weer begonnen.  BZV internationaal.
En heus, het is een bron van inspiratie, ook wat betreft weggeslikt sarcasme, dus....

De boeren werden uit hun eigen omgeving weggeplukt om zo kennis te maken met de eventuele vrouw/man van hun dromen.
Inmiddels uitgemolken thema, maar toch blijf ik kijken. Noem het maar een guilty pleasure.

Zo was het zondagavond de eerste 2 boeren en 1 boerin die moesten speed daten.

Ik heb met enige verwondering zitten kijken naar de vlagen van de gesprekken met de in Canada wonende Jan. Die wil een Nederlandse vrouw want Canadezen zijn niet vooruitstrevend.
Toen hij met een voorbeeld kwam begon ik te twijfelen. Wat vandaag gedaan kan worden moet je niet morgen doen.
Oud-Hollandse tegeltjes wijsheid.
Gelukkig voor hem reageerde er en in Canada wonende Nederlandse die zich daar zo in kon vinden.
"Wij bent vooruitstrevend" maar veel verder kwam dat gesprek ook niet.
Een tweede van zijn dames wist hem te vertellen dat zij een notenwinkel (of was het nu een kraam?) hebben. Of hij van noten houdt, ja,ja een pinda of borrelnootjes...Daar gaan dan je kostbare 5 minuten.
Natuurlijk is het te fout om met blondjes moppen aan te komen, maar een derde dame was er eindelijk achter dat kleiduiven geen vogelsoort is. Zo'n bekentenis is nu echt onder je eigen duiven schieten zeg!

Boer Wim uit Tanzania pakte dat wat vlotter aan, of het hen om hem gaat of om Tanzania.
Dan boerin Aletta van Bonaire. Die zat daar op een prachtlocatie om haar uitgekozen 10 elk 5 minuten te spreken.
Maar als de bekende boerin met kiespijn. Ze vond het eigenlijk niks.
De leukste van die mannen kwam terug na het gesprek, Yvon van en? Ja het was leuk, maar een tweede keer hoef ik niet meer. Verbazing alom.

Op de overige 2 moeten we nog een week wachten. Ik zal niet zeggen "ik kan niet wachten".
Het is nu toch echt wel een beetje uitgemolken. Natuurlijk ga ik kijken, het is ook een snufje leedvermaak en een flinke schep verbazing.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten