maandag 16 december 2013

De boeren en hun vrouwen/mannen

Aha, die Johan (uit Denemarken) het leek een wat verlegen type, niet dus. Hij had voor de vrouwkes allemaal een nestkast gemaakt, een vriendelijk woord over en de meeste verlieten na het 5 minuten gesprek de ruimte ook met een stralend gezicht.
Niet mijn type, maar zeker een sympathieke man.
Zou dat een verstopt romantisch talent zijn?

Boerin Aletta kon zich nu ontspannen, ze ging met haar mannen beeldhouwen met een kettingzaag.
Persoonlijk zou ik daar niet zo ontspannen van worden. Ik begreep haar keuze helemaal, er zat een snoever bij, die de rest eigenlijk maar provinciaaltjes vond. Er zat ene ware geitenwollen semisok tussen die vindt dat ze hem moet nemen zoals hij is, prima maar maak er dan niet iets anders van.

Boer Wim (uit Tanzania) genoot duidelijk van zijn dagje uit met de dames.
De vrouw die daar uiteindelijk terecht komt zal geen slecht leven krijgen denk ik zo.  Meegaan met safari's, meelopen op het bedrijf, agri toeristen ontvangen.
Ik werd er wat dromerig van, maar Afrika, de boel kan er zo omslaan en vijandig worden.

Maar boer Jan (uit Canada) dat vind ik dus een Boer met een hoofdletter.
Hij bent vooruitstrevend, zijn idee van een romantische date is duw bowlen en gourmetten.
Bijzonder vooruitstrevend!

De jongste van het stel, Jos (uit Frankrijk) heeft een ontzettend vriendelijk hoofd met ik denk ook een goed stel hersens en behoorlijk wat warmte.
Het was ook snel te zien wie hij zou kiezen. Terecht dat hij kwam met veel mensen denken aan Frankrijk als een mooi vakantieland, maar dat is vakantie, er leven is wat heel anders.
En ja, de taal.

Ik blijf het volgen, ook al heeft het niet zozeer mijn interesse. Het is eigenlijk pas leuk als ze daar zijn met het logeren en er dan stiltes vallen.
De eerste drama's zich aandienen...ik weet het beetje vals.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten