donderdag 19 december 2013

Juli 2013

Heempadmoeras


Zomer! Er zouden nog een aantal warme dagen volgen, van die dagen waarop het zweet je het moeilijk maakt om een zonnebril op te houden, en je handen vochtig worden.
Wat een vreugde na die lange periode van kou.

Steeds vaker verdwijn ik richting het groen. Het moerasgedeelte begint er sprookjesachtig uit te zien.
Op het eerste gezicht een beetje "boerensloot" maar de rondvliegende juffers maken het toch net even anders.
Aan de oevers van het moerasje vang ik soms een glimp op van een bijna verstopte rietorchis en bij een vlondertje zie ik zwanenbloemen verschijnen.

Ik loop het vlondertje uit en ga naar de poel. Mevrouw eend begroet me vriendelijk, gaat plat op haar buik naast mijn voeten zitten, kwaakt als ik wat zeg. Kijkt me af en toe met een schuin koppie aan.
Sindsdien maak ik geen grappen meer over pekingeend in ananassaus.

Onderweg naar de poel moet ik denken aan Wolkers.
Vanwege zijn veelgeprezen spuugbeestje.



Schuimcicade



Ik heb staan turen of de bewoonster thuis was, kon wel het schuim, echter niet de cicade ontdekken.
Aankloppen leek me geen optie.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten