woensdag 11 december 2013

Januari 2013

Met de verse winter voor de deur is het best vreemd om aan de sneeuw en het ijs van begin dit jaar te denken.

Toch mijn voornemen niet in de wilgen gehangen, ondanks de kou en de opgegeven sneeuw half januari naar het heempad.
Het was vanwege die witte laag vrij lastig te zien waar het land ophield en het water begon.

Een leuk iets, of wellicht het enige leuke iets, aan de winter, zijn de wintergasten.
Met dat ik het heempad oploop hoor en zie ik daar een groepje kramsvogels.
Die lieten zich niet op de foto zetten.




 
Echt lang stilstaan doe je met dat weer niet. Via de andere kant het pad verlaten, daar was een bewoner een hond aan het uitlaten.
Of ik de kramsvogels had gezien? En de fazant? Geen fazant nee. Ben er ook niet naar gaan zoeken, zie tenslotte geregeld fazanten.

Ik loop richting het bloemenstalletje verderop en hoor vanuit een boom wat drukte.
Dat werd wel even stil staan, een troepje staartmezen bungelde daar in de takken.
Erg leuk om te zien!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten