zondag 22 december 2013

September 2013

Rolklaver



Terwijl bepaalde soorten nog heerlijk staan te bloeien zag ik toch al een vleugje herfst.
Gewone rolklaver mag dan redelijk lang bloeien, maar de bomen, ik zag de eerste bessen.




Ik huiverde even bij de gedachten dat het al vroeg in september echt herfst zou worden.
Inmiddels kan ik daar wel om lachen, wijsheid achteraf, er volgde nog een lang seizoen vol paddenstoelen.
En nu, nog 2 dagen en een aantal minuten en het is Kerst.

September bracht ons best nog veel moois. Behalve de paddenstoelen ook het verkleuren naar allerlei tinten bruin, tot goud aan toe.
Helaas niet op het heempad, daar kwam ik echter wel een bonte bewoner tegen. Eentje die verre van blij was om mij te zien.
Ik had het diertje vast niet gezien, als het zich niet zo idioot zat uit te sloven om mij angst aan te jagen.



Als schadelijke exoot kan je je maar beter gedeisd houden. Ook al heb je een zekere charme.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten