dinsdag 17 december 2013

Juni 2013

Rietorchis



Juni, het is toch één van mijn lievelingsmaanden. Er staat veel, het ziet er nog fris uit.
Het is ook de tijd van de orchideeën.
Bij die bloemen dacht ik vroeger altijd aan de tropen. Ik heb lang, eigenlijk veel te lang, gedacht dat er zo weinig echt bijzonders groeit en bloeit of vliegt.

Onzin, wat heeft ons kleine landje toch veel moois. Ook exotisch aandoende dieren en planten.
Dit jaar werd ik verrast door de bloem van een simpele rolklaver.
Veel kende ik wel van plaatjes, maar het in het wild tegenkomen is toch anders.
Niet dat het heempad erg wild is. Maar het is wel onze streeknatuur.
Ze kunnen er schoffelen en maaien, maar gelukkig waait er ook heel wat aan.

De paden zelf worden kruidenvrij gehouden, maar langs de kanten is het een gezellig bont "rommeltje" van kruiden.

Stukje heempad met ratelaar in het gras.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten